Home Away From Home - Reisverslag uit Pondicherry, India van Marcella Stoel - WaarBenJij.nu Home Away From Home - Reisverslag uit Pondicherry, India van Marcella Stoel - WaarBenJij.nu

Home Away From Home

Door: Marcella Stoel

Blijf op de hoogte en volg Marcella

21 Juli 2014 | India, Pondicherry

De eerste week zit er alweer op! Wauw! dat is het eerste wat in me opkomt als ik terug denk aan de afgelopen week. Super veel indrukken; wamte, chaos, veel getoeter en niet te vergeten de geur;) Het eerste project was heel fijn om te zijn, de slogan van het project is ook "Home away from home" en zo voelde het ook echt! De Father van het project, Father Majella, en de brothers Aswin en Lobo waren zeer gastvrij en deed er alles aan om ons thuis te laten voelen. Op het project wonen 50 kinderen tussen de 5 en 18 jaar. Zij gaven ons tevens een zeer warm welkom en hebben met elkaar een super week gehad!

Ik heb verder niet veel tijd/ en internet om te schrijven. Gelukkig is er daarom de nieuwsbrief die elke week door een deel van de groep wordt geschreven. Hierin staat meer informatie over het project, de kinderen en invulling van afgelopen week en natuurlijk besteding van het sponsorgeld! De link voor de nieuwsbrief met alle informatie is:

Wij zijn met de helft van de groep afgelopen donderdag doorgereisd naar Pondicherry. De andere helft van de groep zit nu in Chennai. Donderdag wisselen we dit om. Er zijn hier twee projecten, 1 met wat oudere jongens 1 met jongere jongens. We hebben hier een kamer met airco, wat een luxe! De jongens op dit project leven volgens een strak ritme, in het weekend hebben we gelukkig veel tijd gehad voor uitjes en spelletjes. Zaterdag hebben we een spelletjesmiddag georganiseerd met allemaal hollandse spelletjes, zoals koekhappen, spijkerpoepen, touwtje springen, elastieken en knikkeren. Genoten! Zondag zijn we met de jongens naar een park geweest met een grote speeltuin, vonden ze erg leuk!

Zoals jullie lezen heb ik het erg naar me zin! De tijd gaat erg snel en geniet van elke dag dat de kinderen op de projecten het naar hun zin hebben! Veel waardevolle ervaringen!

In Chennai waarschijnlijk geen internet maar ik probeer jullie op de hoogte te houden!

Liefs Marcella

• 05 Augustus 2014 - 17:30