From Bowen back to Sydney - Reisverslag uit Bowen, Australië van Marcella Stoel - WaarBenJij.nu From Bowen back to Sydney - Reisverslag uit Bowen, Australië van Marcella Stoel - WaarBenJij.nu

From Bowen back to Sydney

Blijf op de hoogte en volg Marcella

15 Januari 2015 | Australië, Bowen


Lieve allemaal!


Alweer 4 maandjes van huis maar loop een beetje achter met de blog dus bij deze het verslag van de 3e maand. Het begint er ook op te lijken dat de blog elke maand korter wordt. Niet omdat ik het niet naar me zin heb! Maar de 3e maand zaten we ook nog in  Bowen wat ik in het vorige verslag al had verteld, vandaar;) 


Zaterdag 27 december was het alweer tijd om Bowen te verlaten. Ik had niet verwacht dat ik me er zo thuis zou voelen en zon fantastische tijd zou hebben. Zoals ik volgens mij in het vorige verslag al heb verteld dacht ik toen we in Bowen aankwamen en uit de bus stapten, 'waar zijn we nu weer beland'?! Zo'n voor Australische begrippen klein dorp waar het altijd rustig op straat is. Het hostel was net zo, ook net een klein dorpje, alleen was het er nooit (behalve laatste dagen) rustig. Toen we in het hostel aankwamen waren we ongeveer met 70 personen. Eerste week wennen maar al snel mensen leren kennen en voelde me al snel thuis. Veel heb ik al in vorige blog verteld. Nu 9 weken later voelt het weg gaan uit Bowen bijna als op vakantie gaan, zo voelde het als thuis. Eerst zouden wij al 2 weken eerder weggaan uit Bowen en onderweg naar Sydney nog wat tourtjes doen langs de oostkust. Zo stonden de Whitsundays en Fraser Island nog op de planning. Omdat het de laatste weken beetje tegenviel met de inkomsten besloten we 2 weken langer te blijven om zo nog wat geld te sparen. De Whitsundays en Fraser Island hebben we uitgesteld tot na Nieuw-zeeland. De week voor kerst zijn er al veel mensen vertrokken zodat we met kerst nog (maar) met 22 man over waren. Een leuk groepje waar we een leuke kerst mee hebben gehad! Eerste kerstdag hebben we begin van de middag eerst even gezwommen en daarna hebben we met ze alle gebbqd en gedronken. Iedereen had de taak gekregen iets te kopen/klaarmaken hiervoor. Ook hebben we lootjes getrokken en moest je voor je lootje een cadeautje kopen. Leuke dag! 2e kerstdag kennen ze hier wel, maar noemen ze boxing day, de dag dat de box met alle cadeautjes wordt open gemaakt. Niet veel gedaan die dag, lekker gerelaxed en filmpje gekeken.'s Avonds de leftovers gegeten van de bbq van de vorige dag. Met elkaar tafel gedekt en alles klaar gezet en daarna omdat schoonmaakster vrij was met ze alle afgewassen. 


Ook gingen die dag 2 van onze beste maatjes weg, wat t ook wel een moeilijke dag maakte. Dat is het hele mooie maar ook rotte aan backpacken. Sluit eigenlijk vreemden in je hart die binnen korte tijd een speciale plek krijgen. Iedereen is anders, maar iedereen respecteert elkaar en heb je toch een soort van een band omdat je ook een connectie hebt, het reizen. En sommige daarvan zijn me dierbaar geworden en ga ik hopelijk snel in de landen waar ze vandaan komen, of in nl weer een keer zien. En als dat niet gebeurt is het ook goed,  want daar bereid je je toch soort van op voor, komen en gaan van mensen, levenservaringen,  mooie verhalen, samen lachen en samen huilen en uiteindelijk weer ieder ze eigen weg, het backpackers leven. Wist niet dat het zoveel met me zou doen. Heb hier een fantastische tijd gehad! Na 2 maanden voelt t bijna als verlaten van me nieuwe familie en thuis, want dat is het in korte tijd geworden. Ook hier heb ik de bijnaam het meisje met de wijntjes gekregen, waar marcella was was wijn en vice versa.


Na vandaag zijn er nog maar 7 jongens over. Waarschijnlijk zal het hostel ergens in januari sluiten. In maart begint het seizoen weer. Waarschijnlijk gaan wij tegen die tijd wel weer even een kijkje nemen in Bowen;)


Zo dit was volgens mij meer een gevoelsbericht dan een blog maar heb dan ook verder niet zoveel te vertellen alleen dat ik het super heb gehad en zin heb in het volgende avontuur!!


27 december zijn we in de bus gestapt naar Brisbane, welke er ong 22 uur over deed. De volgende middag 28 dec om 13:00 kwamen we aan in Brisbane. Vanuit daar hebben we die avond het vliegtuig genomen naar Sydney. Hier kwamen ong 22:30 aan. Erik zou de volgende ochtend om 6:45 aankomen. Lis en k hadden wel een hostel geregeld voor die nacht maar omdat dat best veel heen en weer gereis zou worden (hadden we niet heel goed over nagedacht:p) zijn we die nacht op het vliegveld gebleven. Best avontuurlijk vonden we onszelf toen haha. Eerst zaten/lagen we op een best chille plek. Hadden ons net helemaal geinstalleerd, kwam er een vrouw naar ons toe dat we daar weg moesten omdat het vliegveld dichtging.. dat was het laatste wat ik verwacht had, dat het vliegveld dichtging. Er was 1centrale plek waar iedereen naar toe verwezen werd. Stonden een aantal bankjes thats it. Opzich nog best een paar uur geslapen. En daar kwam Erik de volgende ochtend 29 dec door de deuren! Super leuk m weer te zien! We waren alle 3 wel erg moe. Erik had ook weinig geslapen in het vliegtuig en wij waren vanaf zaterdag ook al op pad. Eerst ff koffie gedronken en bijgekletst. Toen naar t hostel in Coogee Beach gegaan waar we even hebben uitgerust. 's Middags uiteraard eerst het bekende rondje gemaakt naar het Operahouse en de Harbourbridge.  Bleken toch nog best op te zijn van alles en besloten daardoor daarna terug te gaan naar t hostel en lekker te relaxen. Lekker maccie gehaald en vroeg gaan slapen. De volgende dagen hebben we met ze 3en Sydney verkend. 30 deceber zijn we naar Manly en Collaroy geweest, de plaats waar voor lis en mij het hele avontuur begon. Hier zit het hostel waarin Australian Backpackers gevestigd is. Vonden we leuk Erik te laten zien. Hier kwamen we Nikos, onze begeleider van de eerste week, tegen welke ons gelijk vrolijk begroette en vroeg of we ook een drankje kwamen doen. Hij was al opweg met een aantal anderen en sloten ons daarbij aan. Volgende dag was het oud en nieuw. Zij hadden al plannen gemaakt, vroeg opweg naar een park met uitzicht op de Harbourbridge en het operahouse. Dit vonden we zelf ook een goed/leuk idee en besloten daar ook heen te gaan. Lot, Pim en nog paar anderen uit Bowen welke in Sydney waren kwamen ook daarheen. Zo hebben we oud en nieuw met een leuke grote groep gevierd, erg geslaagd! We hebben 2,5 uur in de rij gestaan om het park,  Macquaries Chair binnen te komen. Om 13 uur waren we binnen. Toen was het al super druk. Nog 11 uur wachten te gaan. Het was behoorlijk warm. Maar met een gezellig muziekje, bijkletsen en een drankje kwamen we de tijd wel door. En het was het wachten waard. Super mooi vuurwerk!! Ik zou het denk niet nog een keer doen maar heel leuk een keer meegemaakt te hebben. Na het vuurwerk waren we wel allemaal redelijk moe door de lange dag en besloten terug te gaan naar het hostel. Nog nooit zo vroeg in bed gelegen met oud en nieuw:p Nieuwjaarsdag hebben we beetje uitgeslapen en zijn we daarna de Westfieldtower in geweest. Zeg maar de Euromast van Sydney. Daarna zijn we in Darling Harbour wezen eten. 2 januari hebben we de Coastal walk gelopen van Coogi beach naar Bondi beach. Deze hadden wij al een keer gelopen met de Australian Backpackers groep maar vonden we zeker de moeite waard om nog een keer te doen. Daarna in Bondi wat gegeten. Die avond Lot en Pim gedag gezegd. Wij gingen de volgende dag naar Nieuw-zeeland en Lot en Pim naar Melbourne. 


3 januari: opweg naar Nieuw-zeeland en me ouders weer zien! 

In me volgende blog vertel ik over het Nieuw-zeeland avontuur! In ieder geval heel leuk met me broer te reizen en dat me ouders er zijn! Erg naar ons zin en NZ is super mooi!

heel veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcella

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 953
Totaal aantal bezoekers 2637

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 16 April 2015

India

Landen bezocht: